SENSORY INTEGRATION IN SPECIAL EDUCATION eTwinning projesi başlıyooorrr!
Duyu bütünlemesi, günlük hayatta kullanılmak üzere vücudumuzdan ve dış dünyadan alınan bilginin beyin seviyesinde organize edilerek kullanılır hale getirilmesi işlemine verilen isimdir. Duyu bütünlemesi, beyin fonksiyonudur. Beyin fonksiyonlarının çalışmaya başlaması için 'duyu' alması gerekir. İnsanın yedi bölümden oluşan duyu sistemi; görme, duyma, dokunma, tat alma, koku alma, hareket-denge ve vücut farkındalığı duyularını sistematik olarak işleyip organize eder. Bu organizasyon bütünlüğüne duyu bütünleme denir. Duyusal kayıt, bu bütünleme sürecinin ilk safhasıdır. Bu safha duyusal farkındalığı başlatır, konumlama ve dikkat aşaması ise duyusal kayıtla başlayan farkındalığı pekiştirir ve katmanlı bir anlam üretir. Bu anlam, yorum ve fiziksel cevabın organizasyonunu doğurur. Süreç sonunda, duyusal cevabın uygulanışıyla dışarıdan etki eden duruma refleks gösterilir. Çocuklar için duyu bütünleme aktiviteleri, çocuklara, farklı duyusal uyaranları tanıyıp alışma ve eğlenceli vakit geçirirken duyusal bütünleme becerilerini geliştirme fırsatı sunar. Çocuklarla evde ya da dışarıda kolayca yapılabilecek bazı aktiviteler seçilebilir. Bu aktivitelere örnek olarak karşılıklı top atıp tutma, çarşaf içerisinde sallanma, hayvanlarla dokunarak iletişim kurmak, hayvanları taklit etmek, çıplak ayakla çimenlerde oynamak, müzik eşliğinde birlikte ritmik dans etmeyi denemek verilebilir. Bu aktiviteler yapılırken en önemli şeylerden biri de çocuğunuz ile güzel zaman geçirmektir.Bizim amacımız özel ihtiyaç sahibi çocuklarda var olan duyu bütünleme eksikliğini giderecek çalışmalar yaparak kaliteli vakit geçirmek.
Sensory integration is the name given to the process of organizing the information received from our body and the outside world for use in daily life at the brain level and making it usable. Sensory integration is a brain function. Brain functions need to receive 'sense' in order to start working. The human sensory system, which consists of seven parts; systematically processes and organizes the senses of sight, hearing, touch, taste, smell, movement-balance and body awareness. This organizational integrity is called sensory integration. Sensory recording is the first phase of this integration process. This phase initiates sensory awareness, while the positioning and attention phase reinforces awareness that starts with sensory registration and produces a layered meaning. This meaning gives rise to the organization of interpretation and physical response. At the end of the process, a reflex is shown to the situation that affects the outside with the application of the sensory response. Sensory integration activities for children offer children the opportunity to recognize and get used to different sensory stimuli and develop their sensory integration skills while having fun. You can choose some activities that can be done easily at home or outside with the children. Examples of these activities are throwing and catching balls, swinging in sheets, communicating with animals by touching, imitating animals, playing on the grass with bare feet, and trying to dance rhythmically together with music. One of the most important things while doing these activities is to spend a good time with your child. Our aim is to spend quality time by working to eliminate the sensory integration deficiency that exists in children with special needs.